A 2006-ban létrehozott Hallássérültek Identitásáért Közhasznú Egyesület (HID) 2007 óta működteti a HID Jelnyelvi Tolmácsszolgálatot. - Az eltelt évek egyértelműen bizonyítják, hogy szükség van a tevékenységünkre - mondja Krizsán Tímea, a tolmácsszolgálat vezetője. - Arra törekszünk, hogy ügyfeleink minden élethelyzetben megkapják azt a kommunikációs akadálymentesítést, amellyel ugyanolyan feltételek mellett tudják igénybe venni az egyes szolgáltatásokat, mint egészséges embertársaik, és hogy ezáltal megvalósuljon az esélyegyenlőség.
- Tolmácsolási területeink elsősorban egyéni igényekre korlátozódnak, amelyek a mindennapos kommunikációs helyzeteket érintik. Például iskolai szülői értekezletek, felsőoktatási órák, OKJ-s képzések, oktatások, bankok, egészségügyi ellátások, szabadidős, illetve kulturális programok, hivatali ügyintézések. Az Önkormányzatnál, illetve a Polgármesteri Hivatalnál kérésre biztosítjuk a jelnyelvi tolmácsolást az ügyfelek részére. Az Október huszonharmadika u. 21. szám alatti irodánkban május 13-ától hétfőn, szerdán, pénteken 9-13, kedden 11-15, csütörtökön pedig 13-17 óra között várjuk ügyfeleket. A kommunikációs akadálymentesítést skypon keresztül is tudjuk segíteni, illetve rosszullét, baleset, rendőrségi riasztás esetén a sürgősségi telefonunkon napi 24 órában elérhetőek vagyunk - ismertette Krizsán Tímea.
Az elérhetőségeket a www.hidbudapest.hu oldalon találhatják meg.